مدعیان حقوق بشر چشم به روی جنایات آل‌سعود بسته اند
کد خبر: 3274465
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴
امام جمعه آستارا:

مدعیان حقوق بشر چشم به روی جنایات آل‌سعود بسته اند

گروه سیاسی: امام جمعه بندر مرزی آستارا با بیان اینکه بسیاری از مدعیان حقوق بشر چشم به روی جنایات رژیم آل‌سعود در یمن بسته اند، گفت: حقوق بشر ابزاری برای مستکبران جهان با هدف اجرای سیاست های ضد بشری در کشورهای مظلوم تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ نیا، امام جمعه آستارا روز گذشته، 18 اردیبهشت در خطبه های نماز جمعه این شهر با انتقاد از صلیب سرخ جهانی درخصوص کوتاهی در اجرای وظیفه بشردوستانه خود، اظهار کرد: وظیفه ای را که این سازمان برعهده دارد درخصوص مردم بی دفاع و مظلوم یمن در مقابل حملات ددمنشانه آل‌سعود فراموش کرده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورهای جهان که مدعیان حقوق بشر هستند چشم به روی جنایات رژیم آل سعود در یمن بسته اند، ادامه داد: حقوق بشر ابزاری برای مستکبران جهان با هدف اجرای سیاست های ضد بشری در کشورهای مظلوم می باشد که نمونه بارز این مسئله را در نحوه برخورد با کمک های امدادی ارسال شده از سوی مردم ایران به مردم بی دفاع یمن شاهد هستیم.

خطیب جمعه آستارا در بخش دیگر سخنان خود کشتار زنان، مردان و کودکان یمنی را ننگی برای مجامع بین المللی و مدعیان حقوق بشر برشمرد و درخصوص ممانعت آل سعود از فرود یک فروند هواپیمای حامل دارو و کمک های انسان دوستانه ایران در فرودگاه صنعا با بمباران این فرودگاه، خاطرنشان کرد: ملت ایران به حمایت های انسان   دوستانه خود در قبال مردم مظلوم یمن ادامه خواهند داد و این حمایت ها را بارها در برخورد با سایر ملت مظلوم جهان به نمایش گذاشته اند.

وی در ادامه به روز جهانی صلیب سرخ و هفته هلال احمر اشاره کرد و ضمن گرامیداشت این ایام، تصریح کرد: این جمعیت باید بدون توجه به قومیت و مذاهب در مواجهه با حوادث و رویدادهای مختلف پیشگام و یاری رسان باشد.

حجت الاسلام حافظ نیا در ادامه سخنان از موقعیت توریستی و گردشگرپذیر بندر مرزی آستارا سخن گفت و عنوان کرد: امکانات امدادی این جمعیت در سطح شهرستان باید افزایش یابد.

وی در بخش پایانی سخنان خود مقاومت را تنها راه ایستادگی در برابر دشمنان عنوان کرد و با تأکید بر اینکه بیانات و رهنمون های مقام معظم رهبری باید سرلوحه تیم مذاکره کننده باشد، خواستار حمایت مردم از تیم مذاکره کننده شد و افزود: ملت سرافراز ایران خواستار توافق عزتمندانه و رفع همزمان تحریم ها هستند.

captcha